Thursday, March 19, 2009

吃“乐乐”去吧~!

嗨,今天要给大家介绍的是,我从小到现在都非常喜欢吃的食物“乐乐”或念成“Lok Lok”。
这一档是位于 Pulau Tikus 巴刹边的摊位。大多数串串都是 RM1.20(青色边的)。
不过还蛮划的,因为蛮大串。

Hi everybody, today I'm going to introduce a type of food which is my all time favourite - "Lok Lok". This stall is located near Pulau Tikus's market. Most of the sticks cost RM1.20 each (green edge stick). Still consider reasonable as the portion is big.



看,好壮观吧?
其实呢,“Lok Lok”并没有分煮得好不好吃。只有看材料是否新鲜, 和酱料好不好味。
这档的材料种类还蛮多的。酱料也很好。
美中不足的是因为太夜了,海鲜类有点不新鲜了。
汤底也变得很混浊,老实说有点肮脏。(可能本人有点洁癖吧。。嘻嘻)

Look, isn't it delicious?
Actually, there is no specific criteria to decide whether this food is delicious or not. Yet, the important thing is make sure the food is fresh and the sauces are tasty.
This stall has a variety of choices, the sauces are delicious too.
However, as it was quite late when i was there, the seafood is not fresh anymore.
The soup also looks "polluted" after so many round of dipping.


有我喜爱的甜酱。。Satay酱也不错哦。。
My favourite sweet sauce.. Satay sauce is another good choice...

4 comments:

singing maniac said...

怎么都用双语...各族朋友都看得懂哦!外卖一点过来啊!

Hydrangea said...

因为我有些朋友不懂得看华语啦。。
都叫你过来槟岛住几天。。你又不要。。
下次假期要来哦。。

singing maniac said...

是啦是啦...你看我几好...听好了...不是我自己要来的...是你逼我的哦!哇哈哈!

Hydrangea said...

好。。谢谢你来。。
又有人可以给我咬了。。
好开心哦。。

哈哈哈哈。。。